בעקבות המצב, השיק הבוקר אשכול רשויות גליל מערבי מוקד חירום לתושבים בשפה הערבית.
מבדיקה שנערכה על ידי צוות אנשי המקצוע במשרד הפנים עולה כי בכ-50 רשויות מקומיות, כמעט כולן מהחברה הערבית, אין מוקד עירוני שמשרת את התושבים בשפתם. בהתאם לכך, אשכול רשויות גליל מערבי לקח על עצמו את האחריות להפעיל מוקד סיוע ומענה בשפה הערבית בעקבות הצורך העולה וגובר סביב משבר הקורונה. מטרת המוקד הוא לתת מענה זמין ונגיש לתושבים, בנושאים רבים הנוגעים להתנהלות בשעת החירום הנוכחית, הבהרת הנחיות וקבלת שירות או סיוע בשפתם.
המוקד יפעל מידי יום בין השעות 08:00-16:00 במספר 4577* או וואטסאפ (052-4693405).
יעל רון, מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי: "החברה הערבית כמו כלל החברה הישראלית ואף חלקים גדולים בעולם, נמצאת בימים אלו בהתמודדות ואי וודאות בשל נגיף הקורונה. חשוב לנו לתת מענה וסיוע נגיש לכל תושבי האשכול הזקוקים לכך, ולכן בחרנו, ביחד עם ראשי המועצות המקומיות, להקים מוקד שיהיה כתובת למצוקות ולצרכים הספציפיים של התושבים סביב משבר הקורונה בשפה הערבית״.