הצמתים המסוכנים ביותר בערי הגליל המערבי.
בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל לפי נתוני צמתים שבהן התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019 לפניכם כמה מהן בצפון, חלק מתוך רשימה מלאה שכוללת 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2017-2019), 4,301 בני אדם בתאונות דרכים, 25 מתוכם נהרגו ו-258 נפצעו באורח קשה.
בכרמיאל נמצאו שני צמתים אדומים שבהם נפגעו 21 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות.
הצומת המסוכן ביותר בכרמיאל הוא מפגש הרחובות החרושת עם העסקים שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 15 בני אדם
ובשנת 2020 – עליה של 11% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים.
בנהריה נמצאו שני צמתים אדומים שבהם נפגעו 21 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת המסוכן ביותר בנהריה הוא מפגש הרחובות גדוד 21 עם דרך העצמאות ועם שד' בן צבי שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 15 בני אדם.
בעכו נמצא צומת אדום אחד שבו נפגעו שמונה בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. מדובר במפגש הרחובות בן עמי עם דרך צפת ועם רמז דוד שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו שמונה בני אדם.
במעלות-תרשיחא נמצא צומת אדום אחד שבו נפגעו שלושה בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. מדובר במפגש הרחובות מ"ג המעפילים עם מעלה חסון ושרירא שלמה שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו שלושה בני אדם.
אלו הצמתים האדומים במעלות תרשיחא:
|
רחוב 1 |
רחוב 2 |
רחוב 3 |
הרוג |
פצועים קשה |
פצועים קל |
סה"כ נפגעים |
1 |
מ"ג המעפילים |
מעלה חסון |
שרירא שלמה |
0 |
0 |
3 |
3 |
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".
שימרו על עצמכם.