---שאלות ותשובות---
שאלה: מדוע יש צורך בהנפקת שובר כניסה?
תשובה: בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמל"ל, אושר חידוש תנועת הרכבות בכפוף למגבלת 500 נוסעים ברכבת, במטרה לשמור על הנחיות הריחוק החברתי. לשם כך יונפקו שוברי כניסה ייעודיים. ללא שובר נסיעה בתוקף ללא תתאפשר כניסה לתחנה.
שאלה: האם השובר הכניסה יחליף את כרטיס הנסיעה ברכבת?
תשובה: שוברי הכניסה יונפקו ללא תשלום ובנוסף לכרטיס הנסיעה שיש לרכוש טרום עלייה לרכבת. אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר כניסה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה.
שאלה: כיצד מזמינים שובר כניסה?
תשובה: ניתן להנפיק שובר בדרכים הבאות:
• באתר האינטרנט של הרכבת או ביישומון בתכנון מסלול נסיעה לאחר בחירת הרכבת המבוקשת יופיע כפתור "הזמנת שובר"
• מוקד השירות הטלפוני במספר *5770.
• עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות.
השובר יונפק לפי מספר זהות ויכלול ברקוד אותו יש להדפיס או להציג על מסך הטלפון עם ההגעה לתחנות.
שאלה: אם אין ברשותי טלפון חכם (סמארטפון), כיצד אוכל להזמין שובר כניסה?
תשובה: ניתן להזמין שובר כניסה באמצעות המחשב ולהציג שובר נסיעה וברקוד מודפס. לחילופין ניתן להנפיק שובר כניסה בעמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ונבחרות.
שאלה: היכן עלי להציג את שובר הכניסה והאם עליי לרכוש כרטיס נסיעה?
תשובה: בכניסה לתחנה יש להציג את השובר מודפס או על גבי מסך הטלפון. לא תתאפשר כניסה ללא שובר נסיעה בתוקף.
אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר נסיעה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה.
שאלה: מה עליי לעשות אם איחרתי את הרכבת אליה הזמנתי שובר?
תשובה: נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ינפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים.
שאלה: כמה זמן מראש ניתן להנפיק את השובר כניסה והאם יש הגבלה על מספר השוברים היומיים שנוסע יכול להנפיק?
תשובה: הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה. ניתן להנפיק שובר כניסה אחת לשלוש שעות. לא תתאפשר הזמנה של מספר שוברים לאותה רכבת.
שאלה: האם ניתן להנפיק מספר שוברים לרכבת מסוימת?
תשובה: כל נוסע יכול להנפיק שובר אחד בלבד לרכבת ספציפית. נוסעים המעוניינים לנסוע יחדיו (למשל משפחות) ינפיקו שובר כניסה נפרד לכל נוסע.
שאלה: מהן ההנחיות הנוספות לנוסעי הרכבת בתקופת הקורונה?
תשובה: נסיעה ברכבת בשגרת קורונה כוללת הגבלת כמות הנוסעים ברכבת ל-500 באמצעות חובת הזמנת שובר נסיעה, עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי. במקרה של תסמיני מחלה לא תתאפשר כניסה לתחנות.
שאלה: האם תבצעו אכיפה לשמירת הנחיות הקורונה?
תשובה: יודגש כי האחריות לשמירת ההנחיות היא על הנוסעים. רכבת ישראל תקיים הסברה נרחבת, תמדוד חום באמצעים תרמיים חדישים ותפזר עמדות חיטוי בתחנות.
שאלה: מדוע חידוש תנועת הרכבות נדחה שוב ושוב בעבר?
תשובה: רכבת ישראל פועלת בהתאם להנחיות הגורמים הממשלתיים המנהלים את משבר הקורונה. ההחלטה על דחיית השירות העבר נעשתה על ידי משרד הבריאות והמל"ל.
שאלה: מהם השינויים בקווי הנסיעה?
תשובה: תנועת הרכבות תחזור לסדרה (בשלב זה ללא רכבות הלילה וללא עצירה בנתב"ג), למעט קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול ובדגש על מסילות טבעת השרון .
לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים אודות זמני הרכבות, מסלולי הנסיעה, במוקד השירות הטלפוני שמספרו *5770, אתר רכבת ישראל, בפייסבוק.
שאלה: האם התחנות והרכבות יחוטאו באופן שוטף ובתדירות גבוהה?
תשובה: ניקיון התחנות והרכבות (בייחוד אזורים רגישים) יבוצע מספר פעמים ביום.
שאלה: איך אני מקבל זיכוי / פיצוי לחוזה שרכשתי ולא בוצע בו שימוש בגלל הקורונה?
תשובה: משרד התחבורה פירסם לציבור את האפשרויות העומדות בפניו לקבלת הזיכוי, ואת אופן הביצוע. למידע המלא ניתן לפנות למוקד משרד התחבורה במספר 8787*.
חידוד