מערכת ניהול הלקוחות היא תוכנה המנהלת את האינטראקציות בין חברה ללקוחותיה. זה כולל נתוני לקוחות, היסטוריית לקוחות ומידע על שירות לקוחות.
המערכת עשויה להיקרא גם CRM או CRS.
מערכת ניהול לקוחות היא יישום תוכנה המשמש לתחזוקה וניהול של נתוני לקוחות. זוהי דרך של חברות לאחסן מידע על הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלהן.
המערכת יכולה לשמש למעקב אחר לידי המכירות של החברה, הפקת דוחות או ניתוח של אסטרטגיות השיווק של החברה. ייתכן שהמערכת גם תוכל לשלוח קמפיינים שיווקיים או הודעות דואר אלקטרוני מטעם החברה.
מערכת ניהול לקוחות היא מרכיב אינטגרלי של כל עסק, ללא קשר לגודלו. זוהי מערכת המסייעת בניהול קשרי לקוחות ואינטראקציות. המערכת מנהלת מידע על הלקוחות, האינטראקציות שלהם עם החברה והעדפותיהם. מידע זה משמש לאחר מכן כדי לספק תוכן מותאם אישית ללקוחות, שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים מסוימים.
ישנם שני סוגים של מערכות ניהול לקוחות:
1) ניהול קשרי לקוחות (CRM)
2) ניהול חווית לקוח (CEM)
מערכות CRM מתמקדות בניהול כל ההיבטים של מערכת היחסים של חברה עם לקוחותיה, בעוד שמערכות CEM מתמקדות בשיפור חווית הלקוח על ידי אספקת תוכן מותאם אישית, הצעות ממוקדות ותכונות אחרות כאלה.
מערכת ניהול לקוחות היא תוכנה המאפשרת לחברה לאחסן ולארגן את נתוני הלקוחות שלהם. זה גם מספק דרך לחברה לנהל את אנשי הקשר והפעילויות של הלקוח שלהם.
מערכת ניהול הלקוחות היא חלק מכריע בכל עסק מכיוון שהיא עוזרת לחברות לשמור על קשר עם הלקוחות שלהן, כמו גם עוזרת להם לעקוב אחר מה שהם עשו עבורם. ניתן להשתמש במידע זה כדי לספק שירות טוב יותר ולשפר את רמות שביעות רצון הלקוחות.
חלק זה עוסק במערכות ניהול לקוחות (CMS) שהן תוכנות המאפשרות לחברות לאחסן ולארגן את נתוני הלקוחות שלהן, כמו גם לנהל את אנשי הקשר והפעילויות של הלקוחות שלהן.
מערכת ניהול לקוחות היא סוג של תוכנה המנהלת את האינטראקציות של הלקוחות עם חברה
מערכת ניהול לקוחות היא אפליקציה המנהלת את האינטראקציות של לקוחות עם חברה. זה יכול לעזור לאוטומציה של מסעות פרסום שיווקיים ולנצל טוב יותר את המשאבים על ידי ניתוב יעיל של לידי מכירות לאנשי הצוות הנכונים. זה יכול לשמש גם עבור CRM, מה שאומר שהוא מתעד ומנתח משוב לקוחות, רכישות ונתונים אחרים על מנת לספק תובנות כיצד לשפר את המוצרים או השירותים של החברה.
מערכת ניהול הלקוחות היא חלק חשוב בחברה. הוא משמש לשמירה על המידע והנתונים שחברה צריכה כדי לעקוב אחר הלקוחות שלה.
מערכת זו מורכבת בדרך כלל ממודולים שונים, המשולבים זה בזה. מודולים אלו מספקים לחברה את כל המידע הדרוש על לקוחותיה, כגון פרטי התקשרות, היסטוריית רכישות, העדפות מוצר או בקשות לשירות לקוחות. המודולים גם מאפשרים גישה נוחה לנתונים אלו ומאפשרים לנתח אותם על מנת להבין טוב יותר את התנהגות הלקוחות.