כל בעלי העסקים, או לפחות הרוב המכריע שלהם, רוצים לראות את האתר שלהם בחלק העליון של דפי תוצאות החיפושים החשובים מבחינתם בגוגל. באופן טבעי ישנו גם רצון לראות את התרחיש הזה מתממש תוך זמן קצר מאוד. בהתאם יש גם מי שמפרסם הבטחות כמו "קידום אתר בגוגל בחודש" או "מקום ראשון בגוגל בחודשיים", ומייצר ציפיות גבוהות - אבל למרבה הצער במרבית המקרים מדובר בציפיות שווא.
חשוב להבין: מקדמי אתרים רציניים ו-ותיקים, ובהתאם גם אמינים, לא מבטיחים הבטחות שהם לא יודעים בוודאות שהם גם יקיימו - והבטחות מהסוג הנ"ל הן לא הבטחות רציניות, בוודאי לא לפני שבוצע מחקר ראשוני לגבי האתר והנראות שלו בגוגל.
תוך כמה זמן כן אפשר לקדם אתר בגוגל?
קידום אתרים בגוגל הוא תהליך. סיבה אחת לכך היא התחרות המשמעותית על המיקומים הגבוהים בחיפושים השונים, ובפרט בתחומים פופולריים, ועוד סיבה חשובה היא המדיניות של גוגל.
גודל מעדיפה באופן מובהק אתרים שמתעדכנים באופן קבוע. כך למשל היא תעדיף אתר שמעלה מדי שבוע תוכן חדש (למשל בחלק של המאמרים או הבלוג) בהשוואה לאתר שמעלה בבת אחת 15 תכנים חדשים ואז לא מתעדכן במשך 4 חודשים. גם כשרוצים להוסיף קישורים אל האתר חובה להקפיד על הדרגתיות: אם בבת אחת צצים ברשת לינקים רבים מדי אל אתר מסוים, גוגל תתייחס לכך בחשדנות. לעומת זאת אם בכל חודש יתווספו 4-5 קישורים חדשים, הציון של האתר המקודם ישתפר עוד ועוד והוא יטפס במעלה הדירוג.
איך יודעים שיש התקדמות?
אחד החששות העיקריים של בעלי עסקים ביחס לתהליך קידום אתרים בגוגל הוא שתעבור שנה שלמה בלי שתהיינה תוצאות להשקעה שלהם. החשש מובן: לא קל להתחייב לתהליך ארוך טווח, ובפרט בעידן שבו התרגלנו לקבל את הכל במהירות. יחד עם זאת הצלחה ארוכת טווח כן מחייבת סבלנות, ובנוסף כשעובדים עם חברה רצינית כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל מקבלים מדי חודש דוח מפורט אודות הפעולות שננקטו כדי לקדם את האתר - כך שאפשר לראות את התמורה לתקציב.
בנוסף כולל הדוח עדכון לגבי מצב האתר מבחינת המיקומים בכל החיפושים הרלוונטיים ביחס לנקודת ההתחלה - כך שאפשר לראות את ההתקדמות הקבועה.
איך אפשר להגדיל את נפח התנועה לאתר באופן מידי?
כחלק מאסטרטגיית שיווק דיגיטלי כוללת, ניתן לבצע לצד הקידום האורגני (כלומר קידום האתר בגוגל כך שמנוע החיפוש יעניק לו ציון גבוה בזכות הערך שהוא מספק לגולשים) גם קידום ממומן. הכוונה היא למודעות שמופיעות גם הן בדפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים לעסק - בראש הדף ובתחתית הדף.
אמנם הגולשים רואים שמדובר במודעה ומודעים לכך שהבולטות היא תוצר של תשלום לגוגל ולא בהכרח ערך גבוה של האתר - אבל עם כותרת אטרקטיבית ותיאור מסקרן ומניע לפעולה בהחלט אפשר להגדיל את נפח התנועה לאתר באופן מידי, עד שתוצאות התהליך האורגני יניבו את הפירות.